Jesteś tutaj: Klimatyzacja Nasze usługi Serwis klimatyzacji Serwis gwarancyjny

Serwis klimatyzacji

Kiedy liczy się niezawodne działanie klimatyzatora...

Kiedy liczy się niezawodne działanie klimatyzatora...

Zakup i montaż klimatyzatora niesie ze sobą obowiązek wykonywania okresowych przeglądów zapewniających szereg korzyści dla użytkowników.

Dlaczego warto wykonywać przeglądy:

  • Jest to obowiązek gwarancyjny

Każdy nowy klimatyzator jest urządzeniem objętym określonym okresem gwarancyjnym, który zwykle waha się w przedziale od 2 do 5 lat, w zależności od producenta i wykupionych dodatkowych pakietów. Jednym z warunków gwarancyjnych producentów sprzętu klimatyzacyjnego jest obowiązek wykonywania przeglądów gwarancyjnych, potwierdzonych wpisem do karty gwarancyjnej.

  • Aspekt zdrowotno - higieniczny

Wilgotne środowisko jednostki wewnętrznej (w trybie chłodzenia) jest idealnym miejscem do rozwoju bakterii, grzybów i pleśni. Podczas okresowego przeglądu jednostki klimatyzacyjnej parownik ( jednostka wewnętrzna) jest gruntownie czyszczony przy użyciu chemii neutralizującej pleśnie i grzyby oraz towarzyszący im nieprzyjemny zapach.

  • Niezawodne działanie

Regularne serwisowanie sprzętu ogranicza prawdopodobieństwo wystąpienia awarii w najmniej oczekiwanym momencie. Podczas przeglądu sprawdzane są podstawowe parametry pracy urządzenia, stan czynnika chłodniczego, drożność odprowadzenia skroplin, oraz ogólny stan jednostki.

  • Dłuższa żywotność

Regularne serwisowanie wpływa na ogólną żywotność całego sprzętu, odkładając w czasie moment zakupu kolejnego urządzenia z którym związany jest szereg kosztów (zakup nowego urządzenia + demontaż + utylizacja starego klimatyzatora+ montaż nowego klimatyzatora)

 

Jak często wykonywać serwis?:

Dla zachowania gwarancji co najmniej dwukrotnie w roku. Trzeba mieć jednak na uwadze że częstotliwość serwisów powinna być uzależniona od specyficznych warunków w jakich klimatyzator pracuje. Przy zastosowaniach domowych można pozostać przy serwisowaniu dwa razy w roku, natomiast przy zastosowaniach komercyjnych częstotliwość powinna być tym większa im w cięższych warunkach urządzenie pracuje. Decyzja o częstotliwości serwisowania powinna być przedyskutowana indywidualnie między instalatorem a odbiorcą końcowym.

Kiedy wykonywać serwisy?:

W przypadku zastosowań domowych najkorzystniej jest skorzystać z serwisu "przed" i "po" sezonie chłodniczym. Serwis "po" sezonie z nastawieniem na odgrzybienie jednostki, serwis "przed" sezonem z nastawieniem na przygotowanie i sprawdzenie klimatyzatora przed najbardziej intensywnym sezonem. Warto zwrócić uwagę że rozbicie na serwis wiosenny i jesienny jest korzystny również z punktu widzenia dostępności terminów, których w okresie letnim jest zdecydowanie mniej.

Kto powinien wykonywać serwis gwarancyjny?:

Serwis gwarancyjny najbezpieczniej zlecić firmie która posiada autoryzację danego producenta na konkretny rok. Bardzo ważnym aspektem jest sprawdzenie uprawnień danej firmy do wykonywania prac z urządzeniami zawierającymi fluorowane gazy cieplarniane (czynnikami chłodniczymi). Posiadane uprawnienia w tym zakresie poświadcza certyfikat tzw. FGAZ-owy wydany przez Urząd Dozoru Technicznego  (UDT). Obsługa serwisowa urządzenia klimatyzacyjnego przez podmioty nieposiadające niniejszego certyfikatu naraża klienta (jako osobę dopuszczającą do obsługi urządzenia) na wysokie kary pieniężne.

 

Zamów serwis:

731 777 999

lub

serwis|takaklima.pl?subject=Serwis%20gwarancyjny| |serwis|takaklima.pl

Serwisy wykonujemy na terenie województwa mazowieckiego, głównie w Warszawie i okolicach.