Jesteś tutaj: Klimatyzacja Usługi klimatyzacyjne - Warszawa i okolice Serwis klimatyzacji
Filtruj
cena:  - 

Serwis gwarancyjny

Zakup i montaż klimatyzatora niesie ze sobą obowiązek wykonywania okresowych przeglądów zapewniających szereg korzyści dla użytkowników.

Dlaczego warto wykonywać przeglądy:

  • Jest to obowiązek gwarancyjny

Każdy nowy klimatyzator jest urządzeniem objętym określonym okresem gwarancyjnym, który zwykle waha się w przedziale od 2 do 5 lat, w zależności od producenta i wykupionych dodatkowych pakietów. Jednym z warunków gwarancyjnych producentów sprzętu klimatyzacyjnego jest obowiązek wykonywania przeglądów gwarancyjnych, potwierdzonych wpisem do karty gwarancyjnej.

  • Aspekt zdrowotno - higieniczny

Wilgotne środowisko jednostki wewnętrznej (w trybie chłodzenia) jest idealnym miejscem do rozwoju bakterii, grzybów i pleśni. Podczas okresowego przeglądu jednostki klimatyzacyjnej parownik ( jednostka wewnętrzna) jest gruntownie czyszczony przy użyciu chemii neutralizującej pleśnie i grzyby oraz towarzyszący im nieprzyjemny zapach.

  • Niezawodne działanie

Regularne serwisowanie sprzętu ogranicza prawdopodobieństwo wystąpienia awarii w najmniej oczekiwanym momencie. Podczas przeglądu sprawdzane są podstawowe parametry pracy urządzenia, stan czynnika chłodniczego, drożność odprowadzenia skroplin, oraz ogólny stan jednostki.

  • Dłuższa żywotność

Regularne serwisowanie wpływa na ogólną żywotność całego sprzętu, odkładając w czasie moment zakupu kolejnego urządzenia z którym związany jest szereg kosztów (zakup nowego urządzenia + demontaż + utylizacja starego klimatyzatora+ montaż nowego klimatyzatora)

 

Jak często wykonywać serwis?:

Dla zachowania gwarancji co najmniej dwukrotnie w roku. Trzeba mieć jednak na uwadze że częstotliwość serwisów powinna być uzależniona od specyficznych warunków w jakich klimatyzator pracuje. Przy zastosowaniach domowych można pozostać przy serwisowaniu dwa razy w roku, natomiast przy zastosowaniach komercyjnych częstotliwość powinna być tym większa im w cięższych warunkach urządzenie pracuje. Decyzja o częstotliwości serwisowania powinna być przedyskutowana indywidualnie między instalatorem a odbiorcą końcowym.

Kiedy wykonywać serwisy?:

W przypadku zastosowań domowych najkorzystniej jest skorzystać z serwisu "przed" i "po" sezonie chłodniczym. Serwis "po" sezonie z nastawieniem na odgrzybienie jednostki, serwis "przed" sezonem z nastawieniem na przygotowanie i sprawdzenie klimatyzatora przed najbardziej intensywnym sezonem. Warto zwrócić uwagę że rozbicie na serwis wiosenny i jesienny jest korzystny również z punktu widzenia dostępności terminów, których w okresie letnim jest zdecydowanie mniej.

Kto powinien wykonywać serwis gwarancyjny?:

Serwis gwarancyjny najbezpieczniej zlecić firmie, która posiada autoryzację danego producenta na konkretny rok. Bardzo ważnym aspektem jest sprawdzenie uprawnień danej firmy do wykonywania prac z urządzeniami zawierającymi fluorowane gazy cieplarniane (czynnikami chłodniczymi). Posiadane uprawnienia w tym zakresie poświadcza certyfikat tzw. FGAZ-owy wydany przez Urząd Dozoru Technicznego  (UDT). Obsługa serwisowa urządzenia klimatyzacyjnego przez podmioty nieposiadające niniejszego certyfikatu naraża klienta (jako osobę dopuszczającą do obsługi urządzenia) na wysokie kary pieniężne.

 

Umów wizytę serwisową:

731 222 666

lub

serwis|takaklima.pl?subject=Serwis%20gwarancyjny| |serwis|takaklima.pl

Serwisy wykonujemy na terenie województwa mazowieckiego, głównie w Warszawie i okolicach. Poniższa mapa obrazuje zasięg prowadzenia usług.